Wiosna
Wiadomość przeniesiona do archiwum
Wiosna... czyli Dzień Wagarowicza
w okartowskiej podstawówce
Pierwszy Dzień Wiosny to popularny wśród uczniów Dzień Wagarowicza. W naszej szkole to ważne święto dla całej społeczności, gdyż jest to Dzień Samorządności Uczniowskiej.
Samorząd Uczniowski ,,przejmuje władzę” w szkole i jest inicjatorem zabawy.
W tym roku świętowaliśmy 19 marca, w piątek. Program opracowany przez uczniów, jak zwykle, był bogaty w wiele konkursów i rozgrywek. O godzinie 8.00 przewodnicząca SU przyjęła z rąk pani Dyrektor wielki klucz – symbol przekazania władzy w szkole uczniom. Następnie rozpoczęła się reprezentacja zespołów klasowych – barwnych przebierańców. Usłyszeliśmy piosenki, wiersze, okrzyki: Diabłów – kl. VI, Chińczyków – kl. V, drużyny piłki nożnej i tancerek – kl. IV. Najmłodsi uczniowie wyglądali wystrzałowo jako księżniczki, piraci, kowboje, Zorro itp.
Wychowawcy, nauczyciele i pracownicy obsługi dostosowali się do zarządzeń ,,uczniowskiej władzy” i wtopili się w grono przebierańców.
Kolejnym punktem programu był konkurs ,,Ortografia na wesoło”. Zespoły tworzyły plakat – reklamę, zachęcającą do nauki ortografii. Najlepsi zdobyli nagrody rzeczowe. Dzień ten nie obył się bez niespodzianek. Swoją obecnością zaszczycił nas podróżnik p. Zbigniew Badke, który opowiedział nam o swoim ulubionym miejscu na Ziemi – Antarktydzie. Mieliśmy okazję obejrzeć ,,cuda natury” utrwalone na slajdach, dotykaliśmy skał i minerałów przywiezionych z ,,krainy Anaruka”. Spotkanie było bardzo interesujące, a ciekawostki przekazane przez p. Badke wykorzystane zostaną w dalszej nauce.
Wreszcie nadszedł czas na pożegnanie z mroźną zimą. W barwnym orszaku wyruszyliśmy nad jezioro, aby wrzucić Marzannę do wody. Po powrocie czekało na nas ognisko i pieczenie kiełbasek.
Na zakończenie dnia chętni uczniowie i nauczyciele wystąpili w konkursie ,,Idol”. Zwycięzcy otrzymali dyplomy i nagrody.
O godzinie 12.30 symboliczny klucz wrócił do gabinetu pani dyrektor, a my do starego porządku.
Wszystkim przez cały dzień dopisywały humory, śmiech i gwar zadowolenia słychać było w każdym zakątku szkoły. Bawiliśmy się wyśmienicie, nie tylko dzieci, ale my – dorośli również.
Tego typu przedsięwzięcia sprzyjają rozwojowi autentycznej samorządności uczniów. Mądrze zorganizowana praca samorządu uczniowskiego stanowi serce szkoły. Uczniowie czują się wtedy gospodarzami, wzrasta w nich poczucie odpowiedzialności za to co robią i za szkołę. Jest to również próba partnerskiego dialogu. Uczeń ma udział w tworzeniu wizerunku szkoły. Szkoły – jemu przyjaznej, w której spotykają się nie role społeczne, a żywi ludzie.
Opiekun SU
M. Krasińska